#1 - - Emma:

Hej. Såg att du lämnat en liten kommentar i min blogg. Det gör mig nyfiken att se vem du är. Du är duktig på att rita, måste jag säga. Vad jag förstår är bloggen ganska ny också. =)

Svar: Tack så mycket, roligt att du tittade in. Ja, bloggen är alldeles ny.
naessla.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Så fin! Det är precis den där känslan jag vill åstadkomma med akvareller men det är så svårt! Den här skulle ju kunna platsa i vilken fiskbok eller plansch som helst!

Svar: Ja, visst är det svårt. Min mor, nu 81, som bor hos mig tillfälligt när hennes hus renoveras, tog bilen och körde till fiskhandlaren och köpte sig en makrill. Två timmar senare hade hon åstadkommit denna bild, mkt imponerande. Hon har målat hela sitt liv och pga. renoveringen så finns nästan hela hennes produktion hemma hos mig så jag har fått en chans att se dem mer på nära håll. Tanken har faktiskt väckts att man skulle kunna sälja många av dem som prints, vi får se, kanske gör vi ett försök.Jag målar också, men inte lika mkt eller bra som mamma, så jag vet hur svårt det är, men rackarns roligt!
Tusen tack för din fina kommentar!
naessla.blogg.se